söndag 29 maj 2011

Shop til' you drop

Shit vad jag har handlat idag, tycker jag iallafall. Freja tog med mig på utförsäljning av eko/fairtrade/organic(you get the picture) grejer och Damn säger jag bara! Om jag hade haft ordentligt med pengar så hade jag köpt skor och hudvårdsprodukter nog för år framöver.

Men jag köpte ett par skor iallafall, från märket Terra plana, de heter typ lucy barefoot och det är verkligen som att gå barfota, jag känner inte att jag har skor på mig, jag ville gråta av lycka! Kanske svårt att fatta men jag har haft fotproblem sen mellanstadiet och varken inlägg från ortopediska eller något annat har hjälpt men idag gick vi som fan och jag tänkte inte en enda gång på mina fötter, förns jag insåg att de inte gjorde ont .. KÄRLEK. Sen är det ju inte direkt de snyggaste skorna ever men det skiter jag i, jag kan gå!

Kollade upp originalpriset på dem nu när jag kom hem.. 999:- .. jag betalade en hundring för dem.. jävla helvete att det var sista dagen de hade utförsäljning! Vill köpa fler så att jag aldrig mer behöver köpa nya skor.

Sen köpte jag en tröjor och en klänning från Karen cole för 50 spänn styck, en av tröjorna är i 100% merinoull, inte speciellt veganskt av mig, men miljövänligt iallafall och den är skitsnygg och gudomligt skön! en vit/rödrandig tröja och en t-shirt till Anton vart de också.

och klänningen ..gosh gosh jag är helt jävla förälskad i den, vill ha den föralltid, Freja grävde upp den ur botten av kartongen(jag hade självklart missat den, jävla blindarsle jag är) och den passar mig som handsken och är såå snygg, så nu har jag min klänning till skolavslutningen ^^, bild på den blir det nog såsmåningom ^^

sen köpte jag shitloads med hudvård(10 spänn styck och presentlådor som kostade 100:- för 2 stycken!!!) Allt är utan några syntetisk tillsatser(förutom en kräm som jag köpte till anton, det kanske vara liiite bajs i den men den var hypollergenic och gjord för bebisar så... ska googla runt på det som jag inte fattar)
Annars så köpte jag lermasker, kaffescrub, ansiktsolja, kroppsolja, nagel&kroppsborstar, tvättsvamp, massageoljor, ansiktshanddukar i 100% bambu (vart så jävla glad, fucking perfekta att använda till OCM) och sen .. var det inte mer.

Och skor, kläder och kroppsvård gick på 450 spänn sammanlagt .. my father taught me well :D Och jävlar .. vad lycklig jag är för att jag följde med freja dit, synd bara att jag inte gick tidigare.. och att jag inte vet Antons skostorlek >_<

Sen gick vi till willys och sen bar det av hemåt och nu sitter jag här .. ännu en eftermiddag sittandes i soffan väntandes på att Anton ska komma hem.. jag behöver en hobby! .. eller bar att det slutar regna... säger hon efter att hon frivilligt flyttat till den regnigaste staden i sverige..

Jag har lyckats odla potatis i hink! Kanske ingen bedrift men ischamig vad stolt jag är över mina små skott som har poppat upp ^^ ska allt fota dem så snart jag har hittat min kameraladdare och laddat kameran..

menmen säkerligen ett urbota tråkigt inlägg, sorry but that's all the excitement I've got..

Inga kommentarer: