lördag 14 maj 2011

Min dag, och lite rant..

Sov till halv ett idag, jäävligt skönt faktiskt..

Sen hällde jag i mig min nu sedevanliga kopp med svarta kaffe på väg ner till kyrkogården för att möta den alldra bästa Freja, hon hade släpat med sig sin karl också, så vi vandrade runt på kyrkogården i nån minut och kikade på namn, och sen släpade vi oss till almåsgrillen och jag fick se Simon in action som burgerflipper, självklart kom vi precis samtidigt som alla andra, så han hade ingen tid att umgås med mig alls. en snabb ciggpaus efter typ 30m min väntan och en vegoburgare var allt jag fick, och ja ett löfte om att komma och hämta mig för att åka till någon och kolla på eurovision song contest(too gay to function, i'm just sayin...) senare ikväll.. jag hatar EVSC .. men det är uppoffringarna man gör för att få spendera tid med sina vänner

och om jag satt vid MIN dator nu så skulle jag vara ond och lägga upp bilden jag tog på simon när han äntligen hade tid med en rökpaus, men min dator är död utan laddare eller batteri så .. no such luck...

Sen gick vi på loppis^^ Massa skitgrejer men Hör och Häpna mina damer och herrar efter år av inte speciellt ambitiöst letande så hittade Anna ett par billiga snickarbyxor som passar henne! Så nu är jag massa glad och sitter och myser i mina nya älsklingsbyxor som är jättegooos <3

och om jag satt vid MIN dator nu så skulle jag lägt upp en ful poser "dagen outfitta" bild på mig i mina nya älsklingar men min dator är död utan laddare eller batteri så .. no such luck...

Ja jag är bara LITE bitterfitta över hela datorgrejen .. och jag orkar bara inte leta reda på min kamerasladd .. och jag har inte mitt redigeringsprogram på den här datorn så bajs på det!

Bara så jäävla tråkigt att inte kunna lägga in bilder när jag faktiskt har fotat för en jävla gångs skull!!! >-<

Hur kommer det sig förresten att om man kritiserar gravida kvinnor som dricker alkohol så börjar folk skrika på en att man minsann inte ska dricka juice eller läsk, äta glass, fil eller oregano när man är gravid heller, och det gör du väl .. ELLER HUR?!.. inte för att jag är gravid men om jag skulle vara det någon gång så skulle det inte vara speciellt svårt för mig att undvika de sakerna .. jag menar.. hur mycket mat som man äter som inte är egenlagad från grunden innehåller oregano egentligen? och de andra grejerna är det ju bara att .. inte köpa? om det nu är så viktigt .. men att jämföra glassätande med vindrickande .. som någon skrev, jag kan äta en kula glass och fortfarande vara tillåten att köra bil..

Perspektiv människor? är ni kapabla till det?.. nej? nehe okej .. dumt av mig att förvänta mig det.. förstår att ert stora behov av att få göra det ni känner för och inte behöva ha hänsyn till andra stod i vägen . -.-


Imorgon ska man rösta också .-. tror jag .. jo det ska jag nog .. om jag får reda på vart i hela friden man faktiskt går för att rösta?

Inga kommentarer: