tisdag 17 maj 2011

oh I wish that I could be, yeah I wish that I could be..

better, stronger, faster .. fuck it

I broke my leg today .. or well .. I stretched my muscle so It feels like I kinda broke it .. I suck at being all athletic and stuff .. justalittlebit .. oh and the agony of limping around like a fool.. so obviously I can't run in a straight line, because I'll hurt myself .. fucking useless body ..

Eh and yeah .. atleast I finished my homework .. yay .. one of a million.. I was in the bathroom when the handed out The positive spririt today, yes -.-

Allting är bara så jävla .. jobbigt! och jag är född ur den lata generationen som vill att allt ska hända utan minsta ansträngning.. Synd bara att min lathet vinner över mina ambitioner ständigt, för det händer ju fanimej aldrig någonting i mitt liv .. Jag börjar aldrig spela gitarr, jag kommer aldrig ikapp i skolan(jag kom ikapp, men nu pajjade min dator med alla uppgifter jag skulle skickat in till svenskan idag så nu ligger jag efter igen, vad har jag gjort karma? Vad?!) jag blir aldrig smal eller smart eller snabbtänkt eller vig, lägenheten blir aldrig ren, disken blir aldrig riktigt klar och jag får aldrig riktigt vila.

Jag vill bara ge upp igen .. kan jag inte bara få göra det? Röka två paket om dagen, drunkna i min oh-så-bekväma-ensamhet och göra vad fan jag vill med min kropp

Cause I do know that everything was easier when I just didn't give a fuck..

Stackars hon som flyter med som aldrig lärde sig ta sats .. (är det bara i mitt huvud som det citatet blev lite pervigt? xD)

Hur märkligt kan man må .. jag vet att jag bara är röksugen, att det är därför jag mår som jag gör .. men just nu så vill jag bara göra saker som jag inte ens kan formulera i ord för det är så otroligt lamt och barnsligt .. Old habits die hard as usual, all those addicitons stacking on top of eachother, waiting their turn to break free from the pandoras box of my insides and ravage everything in their way ..

Oh så lockande men ajabaja .. som alltid så bör jag hålla mina nyfikna fingrar långt borta från lådan full med busigheter.. den ska bort en dag .. eller så finns den alltid kvar, vem vet, med min tur, förmodligen! It's all about feeding the white cat and not the black one( och vid närmare eftertanke så är den metaforen rätt rasistisk eller hur? Allt vitt är inte godhet och allt svart är inte ondska, höhö Anna kommer ihåg bokcitat och grejjer..)

Nej men seriöst, någon dag ska jag slåss mot mina inre demoner, någon dag när jag är mentalt stark nog att orka det, vilket jag inte är för jag är bara så jävla trött hela tiden.. och de gnager på mig ständigt .. eller så är demonen lathet bara väldigt stark? Känns så lamt att kalla det demoner men det känns bättre än att kalla dem minnen .. Men de gnager på mig.. ständigt, och det neda jag kan göra är att ignorera dem

För varje gång jag erkänner att de finns så tappar jag bort allt jag har jobbat på att bygga upp, att vakna på morgonen, att gå till skolan, att prata med folk, att le, att bry mig .. Och det är ju förjävligt, men det är vad som händer om jag försöker ta itu med det.. jag kommer tillbaka till den jag var för två år sen, och jag är rädd för att fastna där.

när faller du i gråt, när faller du isär, när faller du för tanken som har burit allt det där, när faller du tillbaka till den du faktiskt är?

Och varför är du så tyst, Anna?

jadu .. alla dessa frågor .-. stuck in reverse .. Kan det inte vara som i Eternal sunshine of the spotless mind .. if i could just erase you

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.