onsdag 11 maj 2011

Akta vad du önskar dig!

Jävlar vad jag ångrar att jag önskade att katten kunde sluta bära in daggmaskar och jaga lite möss och fåglar istället..

Scenario: Jag ligger och kollar på lam dokumentärfilm när jag hör katten jama(jag har förövrigt nu efter denna händelse insett att hon jamat precis så när hon tagit in daggmaskarna också och att just det jamet betyder: Matte HJÄLP jag har fångat något och nu ligger det här på golvet och rör på sig, städa upp det!, jag börjar bli en riktig kattpratare jag!)
Så jag kikar efter vad det är hon vill, där ligger hon med en liten flämtande, genomblöt, tufsig boll framför sig, jag kunde knappt tro mina ögon först, trodde jag inbillade mig att den andades eftersom den bara låg där helt lungt framför katten, men nehej den andades, och var förmodligen inte alls lugn utan snarare paralyserad av skräck(eller interna skador?)

Min katt tycker tydligen att mössen är så söta att hon ska bära in dem snällt och sen ha dem som kompisar, hon busade inte med den eller något, bara tittade..Jag har dock fått för mig att hon tar in dem som presenter till mig och tycker att jag ska döda dem, eller så fattar hon bara inte att hon ska döda dem, fast hon dödade min radiostyrda fågel riktigt ordentligt så jag tror fan inte det..

Jag sa åt henne på skarpen att nu dödar du den där stackars musen om du nu har släpat in den, så ät upp den! Men de bara låg där mittemot varandra och stirrade.. så jag slevade upp den lilla krabaten i en tekopp, kollade så den inte blödde någonstans sen bar jag ut den till gården på baksidan, kände nästan för att torka den med en handduk så den blev lite varm och torr innan den va tvungen å gå ut för det har ju regnat men jag måste sluta vara så klemig med djur xD

Men ja den kravlade sig in i buskarna bakom huset och jag hoppas verkligen att jag gjorde mer nytta än skada genom att inte döda den, men jag kommer ju ha dåligt samvete nu och tro att den lille plutten ligger där i buskarna och dör av inre blödningar .. pallar inte riktigt att slakta möss, kanske om katten hade skadat den så att det syntes, men den fortfarande levde men den verkade bara vara allmänt blöt och chockad..

Jag ska akta vad jag önskar mig hädanefter, Fortsätt jaga daggmaskar istället mercedes!

2 kommentarer:

Emma Bjelke sa...

Du är en riktig räddare Anna :D Jag skulle nog gjort samma sak - han klarade sig nog fint! Förresten så saknar jag dig. PUSS! ^^

Dinasaur sa...

SAKNAR DIG MED! nu kommer jag allt till örebro och då jävlar ska jag allt hitta dig och .. fika med dig!
den 10e borde jag vara tillbaka från kusins student och då stannar jag i örebro så länge jag känner fört ;)