tisdag 24 maj 2011

About boobies

Jag har insett ett faktum på sistone, ett smått inconvienient faktum som dock har visat sig vara otroligt gött..

Det enda sättet jag kan komma på som kan få mig själv att acceptera min kropp som den är, är att vara naken så ofta jag bara kan

Skrattar av att skriva det, men seriöst, mina eventuella läsare, att vara naken gör allt så mycket roligare!
T.ex. : Att torka håret efter duschen:
Okej, nu är det väl dags att erkänna att jag inte springer runt spritt språngande i lägenheten, jag har alltid ett par mjukisbyxor på mig, jag kan acceptera en halva av min kropp i taget, det tycker jag är precis lagom! Men iallafall, idag tog jag min första dusch efter att ha återvänt från Danmark(jag ska skriva ett inlägg om Danmark, jag måste bara fixa till min laptop så jag kan lägga in bilder) och jag tänkte bara: fuck hårtork och handdukar, torkade mig lite smått så det inte rann om mig, slängde mig i mina älskade lila hippiemjukisar(you know which ones I mean? ;D) drog på lite musik och har ömsom läst bloggar och chillat, ömsom kastat mig runt i lägenheten som en tjock knäppis och headbangt och dansat till Janis <3

Och det är gött! Trots att jag står och steker bacon samtidigt så känner jag mig jävligt snygg och iaf hyffsat fit, lite fläskig är jag ju men fan .. då får man ju streatchmarks och de e ju asporrigt! ;D

Och jag kan gå och känna efter ordentligt hur jag mår i kroppen.. istället för att bara torka mig och dra på 1-2lager kläder .. lägga massa tid på att smörja in hela kroppen med min nya aloeverakräm efter duschen(orkar aldrig vänta på att den ska toprka om jag måste klä på mig, kladdigt och jävligt), laga mat, dansa runt, se stormblåsten och regnet som dundrar utanför fönstret och fan va lycklig jag känner mig

Jag får fjärilar i magen när jag släpper loss till musik som jag älskar ... typ Aretha Franklin(du&jag Tia!) eller min Oh så älskade Janis .. det är fantastiskt bra stressrelease, och jag har bara inte riktigt gjort det sen jag var .. typ .. 12.. och då var det ju förfan Avril lavigne jag dansade runt till(the awkard truth is always the best)

Oooch nu brände jag bacon så det stinker bränt i hela jävla lägenheten .. Score Anna ..

Men okej, att vara naken var det ja! (refocus) Det är gött som fan, jag är inte så pepp på att visa något under magkanten för helheten av verkligheten men fan va gött det vore om jag bara kunde mysa runt i endast trosor och mjukisbyxor utomhus när det är varmt och jag känner för det, för det gör man ju inte alltid, men nehej, jag får stanna inne i den lilla lägenheten och få baconfräs på magen och sen inte ens få något bacon(ja, jag vart sur över min mat nu)

Och nej, jag tror faktiskt inte att JAG är kapabel att må så bra med tröja som jag gör utan, för jag behöver ett startskott, och visst låter jag som värsta drömpuckobruden nu som bah: Åh jag mår bäst utan tröja, men om jag ska försöka att vara seriös, för jag måste förstå varför jag mår så bra, efter att ha mått skitbra i fyra dagar, skitdåligt i en ½, och sen skiter jag i att ta på mig tröjan och dansa runt istället, och då mår jag bajsbra ! Jag tror att jag behöver som sagt, ett starkskott för att må riktigt jävla bra .. en trigger om du så vill, och jag tror att flänga runt utan tröja i lägenheten är en av dem .. tröjor är jobbiga och får mig bara att se tjock ut. Basta!

Jag borde ju bli depp av att se svullomagen flyta ut under mig? eller?

Är jag bara helt enkelt så stereotypiskt hippieinställd att det bor en sneaky liten upper-body-only-nudist inom mig? Jag borde nog göra en lista över alla små sneaky personligheter som bor inne i mig .. jag börjar känna ett behov av ett Index ..

Men, about boobies, varför är vi så rädda för dem? Varför är alla så jävla rädda för att se och/eller visa sina bröst? Har samhället utvecklat en såpass pervers sexualisering att kvinnor inte ens kan amma offentligt utan att det är snuskigt? Att kvinnor inte ska få bada topless på badhus, för det är också snuskigt och opassande? Har vi gått och blitt otroligt pryda eller bara sjukt snuskiga? För come on people! Det är mjölkpaket vi bär runt på för fan, låt oss flasha dem om vi vill eller måste, och jaa de är sexiga, man herregud har inte män i dagens samhälle blivit så pass avtrubbade att de faktiskt klarar av att se ett par real live boobies utan att få våldtäktsimpulser? Men det är ju för fan sjukt synd om de stackars kvinnor som måste springa och gömma sig på någon äcklig toalett för att amma för att de inte har tillräckligt med cojones för att stå ut med de arga blickarna från (av en för mig oförståelig anledning)äcklade förbipasserande.

men varför får dem arga blickar, och hur fan stöttar man kvinnors rätt att visa pattarna in public, ska jag starta en facebook grupp? För jag supportar ju inte bara öppen amning, utan att vi fanimej ska ha samma rätt att gå topless som killar har!

Fast å andra sidan skulle jag nog sällan kunna gå på stan topless, på stranden sure, av någon anledning är det en annan grej, men fan, när jag vill, när jag känner fört, Anytime Anywhere

Men men nu ska jag typ .. äta finncrisp med majonäs eftersom allt mitt bacon brändes .. bu .. hu.

Inga kommentarer: