måndag 12 september 2011

Höstkur!

Min dröm är väl egentligen att vara nöjd med mig själv precis så som jag är, utan smink, utan kläder som trycker in eller ut kroppsdelar, jag vill känna mig snygg, för vafan, det jag har är ju ingenting som jag kan rå för, jag fick det här i det genetiska lotteriet, men endå envisas vi människor med att komplimera varandras utseende som om det var något vi kunde rå för, något vi hade skapat själva, och visst, med dagens kläder och smink så skapar vi ju faktiskt oss själv till viss del.. men endå.. om alla bara kunde sluta manipulare sitt naturliga utseende så kanske vi människor skulle sluta glömma bort vad ordet skönhet faktiskt innebär.. För det är fanimej inte vad skönhetsindustrin säger att det är..

Jag önskar verkligen att jag kunde skita i det, ge fan i om jag är snygg eller inte, för egentligen kvittar det ju totalt, men jag är fortfarande fast i det, även om jag försöker ta en annan approach till det här med skönhet än vad de flesta gör..

Allt det här böset jag gör kommer förresten från konceptet No Poo som numera har en alldeles superb svensk hemsida med en massa mysiga tips och recept.

Så min dröm är väl att vara en förebild på något sätt..ha den perfekta hyn och starka snygga naglarna och glänsande långa håret, men utan skönhetsindustrins hjälp.. utan med mamma naturs istället.. Inte köpa garniers ansiktlotion med jojobaolja utan istället gå till äffaren och köpa .. jojobaolja.. eller ja jag använder solrosolja, vilket ioförsig anses vara mirakelingrediensen i många skönhetsprodukter, varför inte bara gå straight to the source liksom? för att jävligt mycket billigare pris och dessutom är det ju miljövänligare..

Så nu jävlar ska jag köra på riktigt, mitt shampoo är slut så nu blir det ägg och honungstvätt med ÄCV-sköj, på onsdag ska Emelie henna håret på mig så jag slipper den här fula skabbutväxten, jag har köpt askorbinsyra så nu ska jag göra en riktig jväla djuprengöring av min hud på OCM-metoden och en askorbinsyra/ricinoljeskrubb, och så har jag ju min älskade kaffeskrubb från lisen organics att gnugga in hela kroppen med tillsammans med olivolja!

Sen, så gjorde jag allt en riktig liten investering idag, köpte en megasuperduperboostvitaminkur som jag ska käka i en månad, helnaturliga(jag som är syntetisk-kemi-fobisk har kollat upp det) så nu jävlar ska min kropp få sig en spark i arslet och sluta vara så jävla doomy and gloomy, och så kommer nog hud och annat bös må jävligt bra över att jag har slutat röka med, ser fram emot att få tillbaka en massa smak och luktsinnen om några månader också ..

Så ja, jag ska bli postergirl for natural health, visa plastdrottningarna att man inte behöver all den skiten de använder för att se fräsch ut.. för ja, det handlar lite om mitt behov av att verkligen veta att dem har fel, och jag har rätt..för ibland längtar jag efter all den skiten de använder, de luktar ju så gott och ser så fräscha och pigga ut, och jag är alldeles ..grå.. men det är bara för att jag är så lat och slarvar, men nu är det slut med det!

Självklart kan det väl anses som att fortfarande manipulera det som jag fått i mitt genetiska lotteri, jag färgar ju trots allt håret, och det gör jag, men med en ört..bara det, en torkad, mald ört, inget miljöfarligt(annat än frakten av örten, men den dagen jag kommer på hur jag ska bli självförsörjande på henna, så kommer jag bli det) Så ja, mitt behov av att ändra mitt utseende skadar inte miljön ens en tusendel så mycket som de som väljer "vanlig" hårfärg.. och jag kanske slutar någon dag, fast förmodligen inte med tanke på att jag planerar på att försörja mig med att försöka få så många som möjligt att välja att färga sitt hår med miljöänliga färger istället för det giftet som de flesta idag använder.. Tänker man riktigt fint så ja.. *dramasuck*.. jag offrar min naturliga hårfärg helt enkelt för miljön ;)

Ser det mer som att jag jobbar med min kropp istället för emot den som de flesta komersiella skönhetsprodukter verkar göra.. och det känns ganska gött.. mitt hår och min hud mår jävligt mycket bättre av det iallafall.. sålänge jag gör det hyffsat regelbundet, men shit jag behöver rengöra ansiktet typ en gång i veckan(rengör dock med bara vatten lite oftare, alla skit i luften lägger sig ju som en jävla hinna på huden) hur jävla skönt som helst!

Men just nu är jag mest.. blek och glåmig .. inte bra.. gillart inte och gillar inte att vara såhär jävla trött.. är piggare än vad jag brukar vara men there's always, room for improvement.. dessutom så kanske jag slipper vinterdeppet om jag bara får igång hela mig ordentligt innan mörkret slår till.. så, från topp till tå och insida till utsida, nu ska jag skämma bort och pigga upp mig själv!

På fredag har jag tvätttid också så innan dess ska jag göra tvättnötssåpa, det kommer säkert faila men vem vet, jag kanske lyckas, ska försöka komma ihåg att dokumentera iallafall ^^

Over and out

Inga kommentarer: