onsdag 21 september 2011

All I need is my kåsa



Attans bananer nu är jag igång med sicken därna läsandet igen..

Jävlar va jobbigt allt blir när en läser om alla coola grejer som en själv inte riktigt kan göra just precis nu men som en VILL.. Men men jag sitter och läser järnet så att jag glömmer bort att äta, nu har jag dock äntligen lyckats slänga ihop lite lunch och blev sådär smånöjd med mig själv..

Linser, champinjoner, lök, sojagrädde, vatten, enbär, svartpeppar salt och lite honung så hade jag mig en soppa till lunch.. jävlar va lätt det är att laga mat sålänge en har diverse bös från växtriket hemma och inte bara köttbullar och pasta.. Jag tänkte ha i chili också för jag gillar det i allt men det kändes fel i soppan som blev sådär husmanskostig och höstig så jag slängde in den i kylskåpet igen..

Och gott som fan blev det med, och avnjutes i min Urkultskåsa, för jag ska ju krympa magsäcken sådär fiffigt så jag inte äter så kopiösa portioner längre, och tallrikar inbjuder till rätt så kopiösa portioner så jag äter ur kåsan, så märker jag hur förvånansvärt lite det krävs för att bli mätt.. För övrigt lever jag på frukt just nu, Frukt närhelst jag blir hungrig och ett mål lagad mat om dagen. Fan vad det får en att uppskatta det lagade målet, Varm mat! Som inte är söt! Halle-frikking-luja!

Jag har lite svårt med just sötma.. jag gillar kryddig, stark mat, det är så bäst och så gott, sött kan vara nice ibland men fan jag tröttnar fort, men nu käkar jag alltså frukt dagarna i enda, som ju inte är godis och saftsött men endå tillräckligt sött för att jag ska bli trött på't..

Men tillbaka till läsandet, jag har fått ätandet och sopsorterandet på rätt köl, vilket känns bra det iallafall, jag är i stort sett vegan, kanske inte den striktaste men när det gäller mina egna inköp iallfall, men en såndär girig människa som en ju är så vill jag nu ha mer, nu vill jag lära mig om rawfood och sitter här i soffan och läserläserläser.. måste bara ta reda på hur svårt det är att vara raw-foodare om man nu inte har råd med en sån där torkugn som tydligen verkar vara fantastiskt trevlig..

Menmen ska väl inte bli hardcore-rawfoodare(eh..felböjning?) men det verkar så gott och mysigt.. kanske helt enkelt bara fortsätta på det stuket jag kör nu fast inte bara frukt då utan ett mål lagad mat om dagen, resten raw food.. jaja vi får se ^^

Btw om någon som läser det här har en lösning på hur man kan få en katt att sluta pissa på ett specifikt ställe på golvet UTAN att använda läskiga kemikalier så, share!

Eh okej det här skulle bli ett inlägg om alla ideér jag har snurrandes i huvudet just nu men sen lagade jag mat och moppade golvet och nu är jag inte så sugen längre så det får bli en annan gång men, en liten teaser;

Jag tror jag måste sluta använda toapapper..

Over and out!

Inga kommentarer: