torsdag 26 mars 2009

Changing tracks

Fy fan va skönt det är när man känner att saker börjar hända i livet. De senaste månaderna har jag gått runt i värsta koma-vakuumet och bara låtit allting flyta förbi och jag har inte riktigt lagt märke till att tiden har gått.

Men nu händer det grejer! Våren är nästan här, den försöker iallafall även fast snön också försöker stanna kvar men, dagarna är soligare och jag känner mig piggare, klyschigt som fan men det är väl inte så konstigt att man påverkas av naturen.

Så iallafall, källan till min nyfödda entusiasm till livet är att jag har hittat en ny liten stig i livet. Jag ska söka om till frisör. Vilket skrämmer skiten ur mig och gör mig superpepp på samma gång. Det skrämmer skiten ur mig för att jag vet hur skoltrött jag blir och jag är rädd för att tre år till istället för ett år kommer ta knäcken på mig. Och att lämna alla kompisar, allt det trygga på karro känns också jävlaigt creepy, och tanken på att inte få ta studenten med tjejerna sticker lite i hjärtat ..

Men superpepp är jag för att det känns som en mer konkret väg att gå, något yrkesförberedande, något man kan bygga vidare på och göra en karriär av, visst det kan man med bildestet också om man har en jävla talang för det men det anser inte jag att jag har. Jag älskar att göra kreativa saker, och formgivning är nog någonting jag aldrig kommer tröttna på att hålla på med men jag ser ingen direkt framtid i det.

Dessutom ville jag faktiskt söka frisör när jag skulle söka till gymnasiet men jag gjorde inte det eftersom alla sa att de va så fullt, att man inte kunde få jobb för att de redan fanns så många frisörer och att de va jättehög poänggräns.

Men fuck off poänggränsen är 160 och jag ska till virginska imorgon bitti och snacka med någon gubbe där och lämna in betyg och grejer :D

Också fyller jag ju 18 om ett par veckor också, och det är fan inte fel, Maria kommer dagen innan min födelsedag och stannar 4 dagar och det blir nog jävligt nice, har saknat min kusin <3

Och då jävlar så kommer jag bli så jävla pank för jag ska tatuera mig ... så så mycket krogen blir det nog inte .. iallafall inte om jag ska betala själv för ja .. blir väl 2-3000 jag har sammanlagt i april och fjärilstatueringen skulle gå på 1500-2000.. men de e så jävla värt de :D

Aja nu börjar min Nk lärare komma farligt nära så ja ska väl låtsas som att jag skriver om vindkraft .. c ya

Inga kommentarer: