lördag 11 juni 2011

Gött!

Jävla nice dagar jag har haft. upp tidigt som fan igår och åka till Järna och hälsa på kusiner och fira marcus student, sjukt mycket fika(vad sägs om tre cheesecakes och tre tårtor+muffins?) helt galna mängder kaffe, skjutsa marcus till studentfirande(Hitta nittiotalsmusik i bilen och skråla black velvet med Maria <3), hämta Marcus efter studentfirandet klockan två på natten, sen upp bajstidigt dagen efter igen, käka frukost och sticka iväg till Stockholm..

Först snubblade jag över lushbutiken(happy!!!) som jag ju aldrig har varit i(om man inte räknar internetbutiken förstås) Sen vart det en episk blåbär/vitchokladfrappe på waynes(ska tjata sönder på waynes i Borås att de också ska sälja såna nu) Massa gå gå gå, köpa billiga linnen på topshop, gå på megarea på carlings och upptäcka att bruden som jobbade där hade gemensamma beklanta med mig(världen är liten, och bronk avslöjar vilka människor som är coola) sen gå gå gå mer, in på Sf-bokhandeln och dregla lite(men mitt samvete kom ikapp mig, hade spenderat tillräckligt för dagen) sen gå gå gå, fika, gå gå gå, bil hem till mormor och lasse, mera fika, och sen bil till örebro, och nu blir det snart att sticka till parken och dricka lite öl med bästa Tia!

Busy bee..


det enda negativa sen jag åkte från borås var när någon bitchig liten "åhjagärsåfinochoskyldigblondin" drygade sig och frågade om jag verkligen fick röka, på en uteservering, med askkoppar på borden.. "nej men det är ju inte så trevligt" Jaha men flytta på dig då drygarsle, skulle jag ha sagt men jag var artig och sa bara: ja men det här är ju en uteservering?

Nu är det fanimej sommar, den enda jävla tiden då jag kan njuta av en riktigt god latte och en cigg samtidigt utan att behöva frysa arslet av mig, jag vet att det luktar rövapa för icke rökare men ni har fanimej jagat ut oss rökare från alla andra ställen, Uteserveringarna är tamejfan fortfarande våra!


Det sista vi gjorde var att besöka kyrkogården där mammas släktingar ligger begravda.. jag grät en hel del från vi gick till sista graven(morbror) tills långt efter vi hade satt oss i bilen .. jag saknar min morbror.


Men annars så ja, det var början på mitt sommarlov, det verkar lovande huh? Nu ska jag sätta mig på balkongen och andas.Länk

Inga kommentarer: