söndag 10 juli 2011

Ach!





jag tänkte att jag skulle gnälla loss på LUSH men jag känner att jag inte riktigt har orkar, men kan försöka iallafall,

Lush har, ioförsig en del helt naturliga produkter, en hel del veganska produkter osvosv de är emot djurförsök, tumme upp på det men de har missat en viktig aspekt enligt mig- att eliminera de hälsofarliga kemikalierna i sina produkter.

Först upptäckte jag att alla deras flytande produkter innehöll minst två olika sorters parabener(hormonförändrande kemikalier som finns i smink, schampo, balsam och de flesta andra flytande skönhetsprodkukter/tvålar), vilket jag fick förklarat för mig var anledningen till deras fasta produkter- de innehöll ju inga parabener,

Men alla deras schampokakor innehöll Sodium Lauryl Sulfate (Används i bla tandkräm och schampo för sin förtjockande och löddrande effekt, men den torkar även ut huden och håret) Så nu får jag gå på jakt efetr ett nytt schampomärke igen, eller bara återgå till gamla hederliga Urtekram.

Sen innehöll deras produkter en massa annat skit som jag inte hann lägga på minnet, MEN! Lush har några helt naturliga produkter, man måste bara leta efter dem, deras massageoljekakor är i stort sett rena så vitt jag kunde se(så jag köpte två av dem), en av dem jag köpte(jordgubbsoljan) innehöll dock uppenbarligen ett färgämne ser jag nu menmen, jag vart bara lite besviken för jag trodde deras grej var naturliga produkter, men de var visst mest djurvänligt som var viktigt, vilket det är, men människovänligt är ju snällt det med ?
Men den hjärtformade oljan var iallafall helt naturlig och luktar helt fantastiskt gott!




Sen var jag på SF-bokhandeln också, köpte mig Utopi och första Sin City, Sin city rekommenderar jag definitivt, speciellt om man gillar filmen, läs serien för fan! Ger lite mer djup till storyn, jag ska köpa nästa så fort jag kan!
Utopi var.. konstig men jävligt bra, en hel del snusk, en jävla massa vinklingar och verkligheter man inte anat innan, definitivt nytt, inspirerande för en liten wannabe serietecknare som mig och riktigt jävla bra.

Sur dock över att jag inte är galet rik så att jag just nu kunde äta en svampwok med mina nya Star-Wars Lightsaber chopsticks ... eller Harry Potter-trollstavs-chopsticks hade också funkat.. dessutom hade de inte inne numret av säsong 8 av BTVS som jag inte läst än ..

Men det vart en Munchink Kill-O-Meter( en onödig liten bi-grej till ett fantastiskt spel, Munchkin! Googla, läs, köp för fan!)

Men nu ska jag engagera mig i något annat.. typ gå ut och vattna blommor eller städa eller kolla på film .. de grejerna i valfri ordning.. Men först vatten cause Ach wumman, its a hot day today..

Inga kommentarer: