måndag 6 juni 2011

Choose, young grasshopper

Dagens avslöjande: Jag har legat inomhus i två dagar nu.. Det är fantastiskt väder ute! Solen skiner, vinden blåser, fåglarna kvittrar, det är varmt och verkligen Sommar. Jag är fanimej inte sjuk längre, hade en hint av förkylning kvar igår men idag har jag ingen ursäkt .. men jag tänker såhär: jag hatar solen.

Enkelt huh?

Så jag stannar inomhus och försmäktar av värme, med alla fönster öppna så att vinden blåser järnet genom lägenheten, så hur jävla varmt är det inte ute i solen då? Dessutom så är jag fet i håret och stinker så som bara riktiga Kvinnor kan och jag orkar bara inte dusha .. blöh .. jag måste packa inför Örebroresan idag också .. blööh!!!! Vill bara ligga här på soffan och bli serverad färska bär och frukter .. vill inte äta heller .. det är för varmt för någonting.

Dessutom så vet jag inte hur länge jag ska vara borta. Tänker minst två veckor men vem vet .. stannar så länge jag känner för det tänkte jag, men ska hem innan midsommar iallafall.

Det är nationaldagen idag också ja .. hurra för sverige, med lust och fägring stor .. och tromber, läste jag minsann .. verkar läskigt det där jag ska nog stanna inomhus.

Nej men egentligen är nog min fobi för att gå ut ett problem, som jag inte behöver slåss lika mycket med längre, det har varit ett STORT ångestproblem, numera är det väl mer som ett .. litet ångestproblem? Mer så att jag i 70% av alla fall stannar hemma istället för att gå på fest/krogen, umgås med folk osvosv, iallafall när det gäller större gäng med vänner, jag tror jag är rädd för att känna mig malplacerad och utanför, vilket är en rädsla som jag borde ge blanka fan i och överkomma, jag vet, men ett steg i taget. Jag har blivit bättre på att tacka ja och följa med .. mest för att jag har fått tjatigare och mer bestämda vänner kanske men ja ..

Brudarna ska iväg till ulricehamn imorrn och grilla med några hotell&restaurangpöjkar, som en sån mysig avslutningsgrej, sen ska vi sova över hos en av brudarna och göra oss iordning innan avslutningen tillsammans.

Vill följa med, men samtidigt vill jag vara hemma, ta det lungt, se till att allt är fixat för min avresa på onsdag, gå och köpa en blomma till favortläraren som ska sluta osvosv .. Men vill inte att det ska bli som med andra vänner, att jag tackar nej till allt som görs med gänget och att de tillslut slutar fråga.. För det dröjer ju kanske tills vi ses igen..

Men fan det blir för stressigt .. nej.. jag stannar nog hemma(instant ångest,men fan, måste välja ett alterativ som inte ger mig ångest, värdelöst att ha ångest oavsett vad jag väljer)

Inga kommentarer: