måndag 6 juni 2011

Mah crib

(ber om ursäkt för bristen på bilder men jag hittar inte kamerajäveln)

Jag har en dröm, en dröm om att ha en lägenhet som jag trivs i. Att vakna upp på morgonen och vara lycklig över vad jag ser. Det första jag ser när jag vaknar på morgonen är en ytterdörr, en ful garderob och en tvättkorg som oftast är överfull med tvätt.

Jag har precis städat en del, möblerat om lite i vardagsrummet( och misslyckats lite med typ placeringen av TVn, men det ser jag bara som ett tecken på att den inte ska vara där!) Det är därför jag går i dessa tankar och behöver få dem på pränt.

Jag planerar att åtgärda detta genom att avskärma sovalkoven med draperier, och hänga någon slags "dörrgardin" framför den fula ytterdörren(det är då inte huvudingången utan vi har två trappupgångar i huset), det finns avskärmingstyg och grejer man ska sätta fast dem med till sovalkoven, men de är gråa och med något fult träd på, bläh! Och så vill jag köpa en ny garderob såklart!

Sen kommer jag ut i vardagsrummet, vi har fortfarande inga gardiner, men iallafall mysiga träpersienner. Vi har två fula gamla fuskskinnssoffor som otaliga människor(inklusive mig) har pillat bort "skinnet" ifrån, men nu har vi iallafall en fin soffa, som dock har blivit jävligt skitig nu, för den är beige. Vi har alltså tre soffor, i våran etta .. jag drömmer om en hörnsoffa, eller bara en fotölj att ställa framför datorn(har just nu tvåsitssoffan som "datorstol" Vi har ett fult gammalt(Ikea?) soffbord i ljust trä(HATAR!) som den gamla hyresgästen lämnade kvar, en okej, men tråkig bokhylla som håller på att rasa sönder(baksidan buktar utåt) där datorskärmen och allt mellan himmel och jord står(sygrejer, döda djur, böcker, räkningar, högtalare, spel, filmer osvosv) En tjockTv som nu står på min kista men som brukar stå på en pall, och en LP spelare som nu står på golvet, för jag tog grejen den stog på och ställde datorn där istället, så jävla fult med datorn och alla sladdar på golvet, ser lite malplacerat ut nu men endå bättre..

Jag vill slänga allt, det är min åtgärd, slänga allt, åka på auktioner och skaffa nytt.. måste bara ragga bil och person som vill åka på auktion med mig(men jag har nog minst en) Bästa soffan kan nog däremot få vara kvar .. vill dock klä om den, någon dag ska jag vara ambitiös och ta reda på hur det ska genomföras. Träpersiennerna får vara kvar också, men jag vill ha gardiner!

Men vi har ett nice köksbord och en snygg trähylla i köket och en nice taklampa i vardagsrummet iallafall! Har dock en skitful IKEA hylla(expedit, om det ringer någon klocka?) som står i köket och agerar fylla-med-skit-hylla, som jag också vill slänga åt helvete, den funkade i mitt tonårsrum men det var idiotiskt av mig att ta med mig den. Nya köksstolar och ett nytt badrumsskåp står också på önskelistan .. Och drömmen av alla drömmar är en stor jävla antik säng med takhög ram så att man kan hänga tyger runt den.. just nu har vi f.d. hyresgästens gamla säng som ligger på en trägrejj som är fastskruvad i väggen på typ en meters höjd(asbra, för det är klädkorgar inmonterade under sängen, asdåligt, för det är precis så högt att det blir lite jobbigt för mig)

Sen är jag nog nöjd.. Det kommer ta tid att ha råd med allt men planen är väl att slänga allt och sen långsamt men säkert fylla på med bara sånt som är perfekt, Antikt är ledordet, älskar det, fuck nytt liksom, går bara sönder.. Och varmt är ordet som följer .. varmt utan att det blir för mörkt.. jaja, så är det iallafall, nu vet ni det!

Inga kommentarer: