onsdag 4 februari 2009

Lite tankar om mitt liv och annat kanske mer intressant

Ibland tänker jag på vad jag ska göra nu liksom. gå i skolan, röka sönder, träffa kompisar eller dra hem, gråta lite när jag precis har sattit mig vid datorn, sitta där tills klockan bli läggdags.

And that's it folks! det är mitt livsschema sen .. snart en vecka tillbaka ioförsig men endå! Är det såhär mitt liv ska te sig nu? samma jävla monotoni med kanske en eller annan fyllefest inslängd lite här och var. Men sånt är ju livet. När man tänker på det så känns det så jävla meningslöst. därför tänker jag på det så just nu

Men sen om man tänker sig att jag faktiskt har en hop sköna människor som jag har turen nog att kalla antingen vänner eller iallafall umgänge då känns det ju lite bättre för stunden.

det är så svårt när man har gjort om sitt liv att sen gå tillbaka till så som det var förut .. "jag far hellre framåt mot min vilja än jag vänder" är nått som dyker upp lite då och då i mina inlägg men sån är ju jag så snart kommer jag väl få psykbryt och springa rakt in i någon/någonting som bryter monotonin och ger mig nya problem och saker att må skit över. Eller så kommer jag sitta här och hoppas på att själen tinar upp som allting annat när våren kommer.

Att livet går ut på att vänta är ju ett faktum och det jag hatar mest. att vänta på att någonting ska hända. Men just nu orkar jag inte vara impulsiv och vara den som får saker att hända. Just nu vill jag bara lägga mig under en sten och förmultna bort.

Om vi nu ska ändra till någonting helt annat trots att ingen läser det här men men. Är det inte jävligt roligt att folk har upptäckt hur man gör duntäcken? Att de sliter av fjädrarna av de stackars djuren medans de fortfarande lever. Jag hörde någon tjej säga på radion att; "trodde folk att det gick ett gäng ankor på en äng, och så skakade de på sig så lite fjädrar ramlade, och efter det kom det en gubbe med en påse och samlade in fjädrarna och ställde sig sen för att vänta på att fåglarna skulle skaka på sig igen"

när jag påpekade hur jävla dumma folk måste vara fick jag svaret: men nej saken var ju den att men trodde att ca 50% av allt dun producerades på det sättet, nu har man fått reda på att det är 90%!

JAHA?! så det är okej med djurplågeri när det bara är 50% ? jävla puckon .. Jag blir så jävla arg på att det behövs en jävla Ekotrend för att folk ska bry sig, visst det är jättebra att alla celebs helt plötsligt bryr sig osv men det gör mig endå så arg för vem vet om ett par år kanske det är inne att bada i råolja och färskt djurblod från nyslaktade lammungar(okej nu överdriver jag men endå xD) och då ska alla hänga med på den trenden också? nu vart det overkligt och extremt ioförsig men ni fattar väl endå. vad händer när det inte är inne att rädda jorden längre?

Jag blir bara så trött på alla idioti ibland.

2 kommentarer:

[ B e c c a ' ] sa...

Skriv av dig istället för att röka av dig :*

Anonym sa...

Jag har tänkt på exakt det! Att det är trendigt att vara "miljösmart", men SEN då? ><