torsdag 11 augusti 2011

My abduction story

Hi my name is Dina and I was abducted by aliens

Eller? någon bättre förklaring på hur Näsåker känns i efterhand kan jag inte komma på.. Jag besitter ej ett språk som innehåller tillräckligt med variabler för att kunna förklara vad som hände däruppe, orden finns inte i språket, eller så har jag inte tillräckligt mycket kunskap om det..

Det var fett nice liksom!

duh.. typ så känner jag mig, men okej nu försöker vi och slutar fjanta oss.

Jag har varit uppe i näsåker, byn där alla är jävligt trevliga och samarbetsvilliga så vitt jag kunde se, förutom om man knackade dörr efter kardemumma.. Då var man läskig.. Men ja.. fan va dåligt det här går..

Jag har upplevt magi, jag har upplevt människor och herre fucking gud kan jag sluta låta så jävla preppy...

Vi försöker igen! Upp till näsåker kom jag, först av alla, tyckte ledarna verkade både roliga och snälla, folk droppade in(självklart två eller tre i taget så att jag kände mig som den enda lonern) och fyra dagar senare så öppnade alla upp sig på riktigt och nu är vi BFFs.. all 17 of us .. Men seriöst hur ska jag kunna förklara att jag älskade varenda jävel på störten och att jag aldrig vill tappa kontakten med dem och att vi alla passade ihop som ett jävla konstigt fingeravtryck? GAAH xD Nej .. nej .. dem som var där vet hur jag känner och jag kommer inte hitta orden som kan förklara annat än..

Jag hittade vänner, jag hittade ett lugn som svepte bort min ångest som om den var en dammtuss och inte en betongklump, vi har skrattat och gråtit och bastat tillsammans, vi har svettats och dansat och svurit i regnet, vi har jobbat och slappat och ätit och sovit tillsammans. Vi blev förvånansvärt snabbt någon slags konstig liten organism som sen delade upp sig igen och åkte hem, men vi fick nog alla med oss en liten bit av alltihop hem, och jag hittade massa människor som jag kan kalla hem.

Vi träffs igen, och satfläsk om det inte blir snart!

Sen kom jag hem, hem till en lägenhet i kaos med en påse indisk take away i handen, blev mött i dörren av min älskade Mercedes och ingen mer, åt mat till en film, somnade och vaknade av att Ali stod framför mig, fick en stor kram och såg Sina i dörren, mera kramar, och där stod ju soroush också, kram kram dansa runt i ring, "Did you have a good time?", "yes, amazing".. "Good"..

Vad mer kan man säga, jag känner inget behov av att förklara som jag trodde, dom som var där vet hur det var, alla andra behöver bara veta att jag vart lyckligare som människa av att vara där, jag träffade fantastiska människor, såg en massa bra band och njöt av den underbara naturen.

Och satfläsk vad mycket kärlek det var.. aand thats it .. over and out.

Inga kommentarer: