tisdag 23 augusti 2011

Crazy cat lady mode engaged

Okej så hur fan hamnade jag i denna lilla röra, inte längre fyra människor i en etta, utan istället fyra katter och en(okej, ibland två) människor.

Jag har spenderat.. fem dagar kanske, vid ett stenröse i hässleholmen, stirrandes på två kattungar, försökt fånga dom minst en gång om dagen men misslyckats.

Och ja, dom är verkligen hemlösa, enligt omkringboende så har de varit där hela sommaren, eller iallafall mamman, bebisarna har väl inte ens funnits till hela sommaren, and just in case, så har vi gjort allt by the book.

Jag och två till tappra själar har nog testat de flesta uppenbara sätt att fånga två kattungar i ett stenröse med tusen små gångar att gömma sig i, men det var en fantastisk människa med en hemmabygd fälla som till slut räddade situationen. mamma katt(numera samantha) kunde man(med protester) stoppa in i en transportbur så hon var inte svår att fånga iallafall.

Och nu sitter jag här, vid min provisoriska nätdörr som delar av lägenheten på mitten, med mercedes på ena sidan och Samantha, som sötnosen fått heta, med bebisar på andra, bebisarna leker med papperspåsar i köket och samantha sover min säng, det har torpedbajsats på köksmattan av bebisarna, vad lätt det vore om jag bara kunde lyfta dom till rätt ställe men självklart är dom skygga så jag får bara hoppas på att de fattar galoppen och följer morsans exemplariska beteende såsmåningom, ska slänga in lite mer kattlådor också och se om dom fattar galoppen. Söta som fan är dom iallafall och jävlar vad glad jag är att jag tog mig an dom, även fast Mercedes är redigt putt och resolut undviker vardagsrummet och håller sig till hallen och badrummet, annat än när hon kikar fram runt hörnet och likt en äkta stalker smygtittar på de nya grannarna.

Hon verkar fatta nu när hon har sett bebisarna att hon inte ska hålla på och morra och fräsa men till skillnad från samantha så verkar hon inte ha fattat att det inte går att gå igenom dörröppningen, för samantha skiter fullständigt i att mercedes sitter och stirrar på henne, men mercedes vill inte gå förbi dörröppningen, utan håller sig till höger om den som om det har målats någon slags gräns ut från dörröppningen som delar av vardagsrummet med.

Nu vågade hon sig fram så hon satt en meter ifrån dörren, säkerligen bara för att Samantha sover nu så då kan hon smygkika på bebisarna lite.

Menmen okej sluttjatat om kissemissar, men det kommer nog bli en del om dom framöver, whoever reads får stå ut med det. Skolan har börjat nu iaf, känns gött^^, speciellt om man tar in det faktum att jag har två dagar skola och en dag praktik i veckan den här terminen, nu ska jag bara ragga till mig in praktikplats, håll tummarna för att det blir på ekosalongen här i stan!

Over and out

Inga kommentarer: