tisdag 24 november 2009

tadaa

Fan jag känner mig riktigt stolt över mig själv, gjorde allt som behövdes göras idag förutom att övningsköra men det var för att pappa har tappat skylten, ska skaffa en ny och köra i helgen istället. Usch va vuxet det här lät i mitt huvud men nu är iallafall optikern fixad, julshoppandet påbörjat och jag har en praktikplats på G.

Jag har funderat lite på det här med diskriminering, och att de flesta till slut anpassar sig efter vad de anser vara samhällets normer, för att samhället anser, och man har blivit uppfostrad till att man kommer till en punkt då man inte får se ut som man vill längre. Till slut måste man mer eller mindre anpassa sig, om man inte blir rockstjärna eller tatuerare. Men om man inte blir det så måste man tonas ner, annars kommer man inte tas seriöst av "vuxenvärlden"

Jag kommer nog aldrig klara av det, när jag ser för mycket ut som en del av den grå massan så mår jag dåligt över det. Jag pallar inte vara ännu en "miss plain and pretty" för jag mår inte bra av det. Jag vill kunna se mig själv som en stark individ, och visst man kan ju tycka att om jag vore tillräckligt stark i mig själv så skulle det lysa igenom och få mig att sticka ut hur "normal" jag än såg ut men nej.. jag trivs bäst i baggy jeans och konstigt hår och jag hoppas att jag aldrig låter mig tämjas. Inte för att mitt utseende har stuckit ut nämnvärt de senaste två tre åren men fan.. jag jobbar på det okej? ;D

Så snart som möjligt blire locs i hårhelvetet and then i' back in bizniz.

Aspepp på att få hem min bas igen, jag ska göra ännu ett försök på att bli musiker, fan nått ska man väl kunna här i livet.. ioförsig har jag ju frisör nu som känns så jävla bra och som jag lär mig asmycket på och blir bättre och bättre på och förutom typ .. sex så har det aldrig känts som att jag faktiskt gör något konkret som jag är bra på förut. Det känns jävligt bra och det gör mig sugen på att bli awesome på massa andra saker också ^^

men men nu blir det nog fan att sova

Inga kommentarer: