tisdag 11 augusti 2009

Rabble rabble

Oh la mer .. jag sitter och kollar på filmatiseringen av pride and predjudice och jag har fan inte blivit såhär upprörd sen jag hörde att de hade lagt in twinkle ljud i bakgrunden när edward cullen gick ut i solljuset i Twilight ..


Det här måste fan vara den lamaste tolkningen jag sett i hela mitt jävla liv, jag måste väl först vara riktigt tjejig och påpeka att både mr. Darcy och mr. Bingley e sjukt fula, men det värsta med skiten måste nog vara kiera knightley, jävlar i havet vad lam hon är, hon är melankoliskt uttryckslös i alla scener, och hon är ledsen och nedstämd i scener då hon ska vara arg, allting känns moderniserat, lågbudget och allmänt dåligt genomfört, egentligen är större delen av skådespelet lamt och uttryckslöst förutom möjligen Lady Catherine de Bourgh som spelas av någon som jag inte kommer ihåg vad hon heter. Jag blir bara så arg, visa lite jävla passion förfan, Kiera är så jävla BLEK! Bara de riktigt riktigt rutinerade(alltså gamla) skådespelarna ger den här filmen lite liv.

Nej. Jag är bara riktigt jävla besviken. Men nu tog filmen slut iallafall. Den tänker jag fan aldrig se igen. Nu blir det Scrubs istället.

Menmen jag övningskörde idag för första gången sen Januari .. eller kanske februari men ja, det är ju Augusti nu så det var ett tag sen, det gick jättebra! Jag vart sjukt glad och pepp av det för det gick jättebra, nu jävlar blir det körkort till våren.

Imorgon sticker farsan på konferens så då blir det att ta hand om Tina, myspys då vet jag att jag kommer ut tre gånger om dagen iallafall ^^ Ush och fy jag var inne och kollade priser på ridlektioner .. dyyrt plus att det inte är direkt det jag känner för, att gå runt runt runt i ett ridhus är definitivt inte vad jag vill. så det blir väl att spara ihop till att kunna hyra en häst i några timmar och sticka ut i skogen.

Menmen nu ska jag kolla färdigt på scrubs och sen är jag fanimej trött, även fast klockan bara är tolv, jag vet att jag är lame^^

Inga kommentarer: