torsdag 29 maj 2008


Jag har tråkigt och ska därför lägga upp en lista med mina favoritdjur ^^

1. Komodovaranen

De som tjatar om att drakar inte finns(host*stoffe*host) kan bara hålla käften. Drakar finns visst, och den mest välkända av dem är komodovaranen, eller Comodo Dragon som den till och med heter på engelska. Denna bjässe kan bli tre meter lång, gillar att käka kött och attackerar gärna människor om den får chansen. Den blir dessutom hela femtio år gammal.
Den har inte direkt avslöjat sig med att spruta eld än, men däremot är dess bett otroligt fyllt med bakterier och därmed giftigt. Blir man biten av en sådan här sötnos så dör man i fruktansvärda plågor. Riktigt mysgosiga gullepluttar va?^^


2. Pangolinen
Pangoliner bor i afrika och asien och är inte besläktad med någon anna djurart och kan inte tugga och har inga tänder, de spenderar mestadelan av dagarna med att käka myror, namnet pangolina betyder "någonting som rullar ihop sig" pangolinens tunga kan sträckas ut upp till 40 cm, och dessutom är de sjukt söta !










3. Liger
En liger är vad som blir till om man korsar en lejonhane med en tigerhona. De kan väga upp till sexhundra kilo och de ser ut lite som gigantiska lejon med svaga ränder och har faktiskt till och med dykt upp i det vilda under ovanliga omständigheter.
En liger blir runt tjugo år gammal och ligerhonor är fertila, medans hanarna är sterila.
De är världens största kattdjur och således också tuffast bland desamma. Ge mig en liger!

okej...nu tröttnade jag på hela djurgrejjen, elefanten och giraffen skulle också ha fått varit med men jag ORKAR INTE FÖR JAK ER LAOT! ^^,

Grillfest imorgon dårå :D fett med nice men ganska läskigt endå för det kommer dit folk jag inte känner så bra/inte alls. Dessutom tror jag inte att jag har sprit nog för att supa mig ned i oblivion djupt nog för att skita i vem som är där och inte är där.. menmen det löser sig väl.

imorgon har jag svenskamuntigbajs som mitt betyg hänger på, "ingen press" som min kära svenskalärarae sa.. ha ha ha.

nej men, det blir nog ite så farligt, bara att slappna av och köra! På tal om köra så är jag fett besviken på min lack of vilja att ta mig ut och övningsköra :S men fan, jag får ta tag i det snart.


Dagens citat:
"Jag tror inte på att vara positiv. Jag tror på att vara positivt negativ"

Inga kommentarer: