fredag 20 april 2012

Jag hatar och älskar det här

Det är dumt att börja med det man vill göra mest av alla saker man minst vill göra, nu är det ju bara sakerna jag vill göra mindre mest av allt jag minst vill göra kvar att göra-.-

Jag behöver rensa ur allting som finns i förrådet, packa upp alla påsar och kartonger och se till ordentligt att mina grejer kommer upp till lägenheten, och antons saker stannar kvar nere i förrådet(hittar grejer i lägenheten hela tiden som inte är mina trots tidigare utrensningar) Sen måste jag packa upp alla antons saker ur mina kartonger, för dem behöver jag ju när jag ska flytta. Sen tror jag det finns massvis med böcker och skit som är från mina tidigare utrensningar som inte är uppdelat i "mitt & ditt" så det måste jag också rensa.. BLAARHGAHAGA jag blir trött av att bara tänka på det..

Sen ska alla grejer som inte är mina packas in längst in i förrådet, alla saker som är mina som jag inte vill ha kvar ska antingen fotas och slängas upp på Borås loppis, eller packas ner i påsar och släpas till RK, Och alla saker som då ska säljas får jag bära ner till förrådet igen, men nu kommer dem iallafall inte vara längst in bakom antons alla tusen prylar som jag bara slängt in hux flux..

Det ska väl tilläggas att jag har smärre fobi för att spendera längre tid i de gemensamma utrymmena i det här huset, mina grannar är totalt jävla loco whackadoodle, diverse dementa tanter och alkoholiserade finnar, och det är alltid min mardröm att dem ska dyka upp när jag är nere i tvättstugan eller förrådet och börja ställa massa frågor om vem jag är(vilket jag får förklara varje gång jag träffar tant dement) och vart anton är(både tant dement och alkoholfinsken frågar alltid detta).. Dem är påträngande och språkutmanade och JOBBIGA

Så tanken på hur lång tid jag kommer behöva spendera nere i förrådet gör mig lite nervös...

Men men.. sen ska min garderob rensas, och för tillfället så ockuperar den varenda ledig yta i lägenheten förutom köket.. Och träställningen som sängen brukade ligga på ska skruvas ner ... och därunder står en Jävla tjockTv som också måste släpas ner till förrådet(hej ryggsmärtor!) och div. saker...bland annat massa massa kartongskräp som jag inte orkat gå iväg med till sopsorteringen och kläder som ska till RK...

Men disken är klar iallafall ! och jag mittochdittat köksskåpens innehåll.. Och jag gjorde en asgod lins och spenatsoppa igår.. Så lite har jag fått gjort iallafall.. bara det att det var nog det minst jobbiga av allt.. Så nu är det jobbigaste/tråkigaste kvar...

Så jag antar att jag börjar med att städa lägenheten, eftersom jag ska släpa upp massa grejer från förrådet och det just nu är kläder överallt... bläää.. Det regnar, och jag måste gå till sopsorteringen..

Men det kommer vara så sjuhelsikes skönt när det är klart.. blir glad av att tänka på det iallafall, och om far min gör som jag vill och kommer ner med bäddsoffan imorgon också så blir ju allt fint som snus! Så kan jag ägna nästa vecka åt att plugga, sen är allt fucking bra.

Fuck yeah!

Inga kommentarer: