tisdag 15 november 2011

Great Success!

Linssoppan vart sjukt god! Nu känner jag mig jävligt nöjd med mig själv!

Så.. Min alldeles egna snodda och omgjorda;

Linssoppa

3 Dl sköljda röda linser

1 hackad lök

2 stora vitlöksklyftor

1 grönsaksbuljongstärning

1pkt kokosmjölk(den var lite gammal så vattnet hade separerat sig från kokosen, så jag hällde bort vattnet)

1pkt havregrädde

ca 2Dl spenat (fryst använde jag, och det gick inte att mäta upp)

ca 1 burk kikärtor(har kokat upp egna och fryst in så..typ en burk)

2msk grön currypasta

cayennepeppar

svartpeppar

en klick honung

ett par nypor salt

gurkmeja

2 lagerblad


  1. Hacka och stek löken och vitlöken i olja/smör(carlshamns mjölkfria FTW).
    2. Häll i vattnet och buljongtärningen och koka upp.
    3. Lägg sedan i resten av ingredienserna,
    4. Koka på mellanvärme tills linserna är mjuka(ca10-15min).


Den vart riktigt jävla spicy, vilket jag älskar men skippa cayennepepparn och ta kanske 1 msk currypasta istället för två om en vill ha den mildare.. Jag smakar hela tiden när jag lagar mat och kryddar tills det är gott så jag har ingen aning om hur mkt av varje jag använde. Den vart riktigt jäkla god iallafall, lite creme fraiche hade varit nice men jag har finncrisp att doppa i iallafall!


Nu ska jag titta på dollhouse och mysa!

Inga kommentarer: